Ia senang menjadi seorang wanita ... Atau mengapa ??

kabar islam update

loading...

Jumat, 26 Oktober 2018

Ia senang menjadi seorang wanita ... Atau mengapa ??

Mujurlah menjadi seorang wanita Islam

BISMILLAH ,,

Wanita atau wanita yang sangat menarik kepada lelaki yang melihatnya. Berbeza dengan lelaki. Dan wanita mempunyai keistimewaan mereka sendiri. Mengingat wanita Islam adalah makhluk yang sangat istimewa dan bahkan memberikan satu surah dalam Quran untuk wanita. An-Nisa. Rasulullah bersabda bahawa makhluk yang kita cintai selepas Allah SWT dan Rasul Allah adalah: Ibu, Ibu, Ibu, kemudian Bapak. Ini semua menunjukkan penghargaan yang sangat tinggi yang diberikan kepada Islam oleh wanita. Untungnya wanita yang betul ... Berikut adalah kelebihan wanita berbanding lelaki.

Antaranya ialah kelebihan wanita, iaitu:

1. Doa wanita lebih daripada lelaki kerana sifat lelaki yang lebih kuat. Apabila ditanya mengenai Rasul Allah, raja menjawab: "Ibu lebih mengasihani daripada ayah dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia."

2. Wanita yang baik (baik) lebih baik daripada 70 orang yang saleh.

3.Sesiapa yang mengagumi anak perempuannya, ijazahnya adalah seperti orang yang selalu menangis kerana takut kepada Allah SWT dan mereka yang takut kepada Allah SWT akan dilarang menyerang neraka di atas tubuhnya. Subhanallah ..

Ia senang menjadi seorang wanita ... Kenapa kenapa ??

4. Siapa pun yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah) kemudian diberikan kepada keluarganya, maka upah itu adalah seperti amal. Beri keutamaan kepada anak perempuan dan bukan anak lelaki. Oleh itu, sesiapa yang menginginkan anak perempuan seolah-olah dia membebaskan anak lelaki Nabi Ismail AS.

5. Wanita yang hidup dengan anak-anak mereka akan hidup bersama saya (Rasulullah SAW) di syurga.

6. Sesiapa yang mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua orang anak perempuan atau dua adik perempuan, maka dia bertindak ihsan dalam hubungannya dengan mereka dan mendidik mereka dengan ketakwaan dan tanggungjawab yang besar, maka baginya syurga.

7. Dari Ayesha, "Barangsiapa diuji dengan sesuatu dari anak-anak perempuannya, maka dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya dari neraka neraka.

8. Langit berada di bawah kaki ibu.

9. Jika anda memanggil dua ibu bapa anda, jawablah panggilan ibu anda terlebih dahulu.

Ia senang menjadi seorang wanita ... Kenapa kenapa ??

10.Seorang wanita yang taat kepada suaminya akan menutup pintu neraka dan membuka pintu syurga. Masukkan dari mana-mana pintu yang dia mahu dengan tidak diperhitungkan.

11. Seorang wanita yang taat kepada suaminya, maka semua ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya memberi kepadanya selama dia mematuhi suaminya (dan menunaikan solatnya dan cepat).

12. Ayesha berkata, "Saya bertanya kepada Rasulullah Allāh besar, yang lebih berhak kepada wanita?

Jawab raja, "Suaminya."

"Siapa juga berhak kepada lelaki?"

Jawab Nabi Muhammad, "Ibunya."

13. Seorang wanita ketika solat lima kali sehari, berpuasa pada bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mematuhi suaminya, masuk dari pintu surgawi apa saja yang dia inginkan.

14. Setiap wanita yang membantu suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT meletakkannya di syurga sebelum suaminya (10000 tahun).

15. Jika seorang wanita mengandung janin di dalam rahimnya, maka malaikat-malaikat harus berani untuknya. Allah SWT menyenaraikannya setiap hari dengan 1000 kebaikan dan menghapuskan 1000 jenayah.

16. Sekiranya seorang wanita mula melahirkan melahirkan, maka Allah SWT merakamkan baginya pahala bagi mereka yang berusaha dengan cara-Nya.

17. Jika seorang wanita melahirkan anak, dia keluar dari dosa seperti ibunya ketika dia melahirkan.

18. Jika anda dilahirkan (kanak-kanak) kemudian menyusui, maka bagi ibu itu setiap selingan susu diberi satu kebaikan.

19. Jika malam (ibu) tidak tidur dan menjaga anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberi ganjaran kepadanya dengan kebebasan 70 hamba yang ikhlas untuk mempertahankan agamanya.

20. Seorang wanita sholehah lebih baik daripada 70 orang pemegang amanah.

21. Seorang perempuan jahat lebih buruk daripada 1000 lelaki jahat.

22. 2 doa rakaat dari wanita hamil adalah lebih baik daripada doa 80 rakaat bagi wanita yang tidak hamil.

23. Seorang wanita yang memberikan susu (susu ASI) kepada anaknya akan mendapat satu hadiah dari setiap titik susu yang diberikannya.

24. Wanita yang berkhidmat dengan baik suami yang pulang ke rumah dalam keadaan keletihan akan menerima hadiah untuk jihad.

25. Wanita yang melihat suami mereka dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dilihat oleh Allah dengan rahmat.


26. Seorang wanita yang menolak suaminya dan berusaha untuk tujuan Allah dan kemudian membuat istana rumahnya pergi syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi pengerusi 70000 malaikat dan malaikat. Dan perempuan itu akan dimandikan di syurga, dan menunggu suaminya menunggang kuda yang dibuat dari yakut.

27. Wanita yang tidak cukup tidur pada waktu malam kerana mereka menjaga anak yang sakit akan diampunkan oleh Allah untuk semua dosa mereka. Dan jika dia menghormati hati anaknya, Tuhan akan memberikan 12 tahun ibadat.

28. Wanita yang memberi susu haiwan dengan "bismillah" akan didoakan oleh binatang dengan doa berkat.

29. Wanita yang membuat tepung gandum dengan "bismillah" maka Allah akan memberikan rezeki mereka.

30. Wanita yang menyapu lantai dengan dhikr akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di kuil.

31. Wanita hamil akan diberi ganjaran untuk berpuasa pada siang hari.

32. Wanita yang hamil akan mendapat ganjaran untuk menyembah pada waktu malam.

33. Wanita yang melahirkan akan menerima 70 tahun doa dan puasa dan setiap kesakitan dalam satu vena, Allah memberikan satu pahala Haji.

34. Sekiranya seorang wanita mati dalam tempoh 40 hari selepas melahirkan, maka dia akan dianggap sebagai syahid.

35. Jika wanita melayani suami mereka tanpa pengkhianatan, mereka akan menerima sembahyang 12 tahun.

36. Jika seorang wanita menyusu anaknya sehingga cukup masa (2½ tahun), maka malaikat-malaikat di langit akan melaporkan berita bahawa syurga wajib baginya.

37.Apabila seorang wanita memberikan susu (susu ASI) kepada anaknya yang menangis, maka Allah akan memberi pahala satu tahun doa dan puasa.

38.Jika seorang wanita mengurut suaminya tanpa diberitahu, dia akan mendapat ganjaran 7 pingat emas dan jika wanita mengurut suaminya jika diberitahu untuk berbuat demikian, dia akan mendapat hadiah 7 perak perak.

39. Seorang wanita yang mati dengan kesenangan suaminya akan masuk syurga.

40. Jika suami mengajar isterinya masalah ibadat, maka dia akan menerima 80 tahun ibadah.

41.Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Tuhan di akhirat. Tetapi Tuhan akan datang bersendirian kepada wanita yang menutupi ketelanjangannya, yang memakai hijab dengan sempurna di dunia ini dengan istiqamah.

Sila berkongsi dengan rakan-rakan Muslim Terima kasih kerana dilahirkan sebagai seorang wanita ... terutamanya wanita Islam shaleha ,, Aamiin Allaah, hanya Allah yang lebih tahu

Terima kasih, salam

Ia senang menjadi seorang wanita ... Atau mengapa ?? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: BLOGGER

0 comments:

Posting Komentar